CONCORDIE, AMNISTIE MORALĂ, SOLIDARITATE… și ALEGERI ANTICIPATE

 

Singura atitudine cîștigătoare în acest moment este să adoptăm fiecare un fel de amnistie morală față de toți cei care ne-au scos din minți din 2012 încoace, față de cei care n-au votat, chiar și față de cei care au votat PSD, chiar și față de acei pesediști care or fi cinstiți. Sau măcar nu foarte corupti și suficient de deștepți încît să înțeleagă că au ocazia, poate unică, să devină oameni politici decenți. Să terminăm cu acuzele de analfabetism, fețe de strungari și alte asemenea. Orice față de strungar, orice semianalfabet care mîine se ridică împotriva lui Dragnea, orice primar are șansa unui viitor decent.
Dacă nu înțelegem și nu internalizăm acest tip ce concordie, ne vom istovi în lupte sterile, vom risca violențe și nu vom obține nimic. Oricît ar părea de paradoxal, e momentul să ne împăcăm. Să fim solidari. De azi înainte.


Dacă nu înțelegem și nu internalizăm acest tip ce concordie, ne vom istovi în lupte sterile, vom risca violențe și nu vom obține nimic. Oricît ar părea de paradoxal, e momentul să ne împăcăm. Să fim solidari. De azi înainte.

Văd că fostul meu profesor Ion Bogdan Lefter, care în 2012 nu prea a fost limpede de partea bună a lucrurilor, s-a sucit. S-a revizuit lovinescian. Să fie primit! Toti trebuie să ne depășim ranchiunele, eu, una, sînt din nou mîndră de Ion Bogdan Lefter. Contează întotdeauna ce facem acum și aici, căci de greșeli în trecut nu ducem lipsă nici unii!

Îl văd pe procurorul general, Augustin Lazăr, un om al trecutului, care se comportă exemplar, curajos, face declarații esențiale într-un moment mai mult decît tensionat.

Să-l vedem mîine pe primarul Iașului la întîlnirea cu Dragnea.

Sigur mai sînt, sigur unii se vor trezi, din inteligență sau din oportunism, nu mai contează. Măcar o dată, o singură dată în istoria post-1989, să fim solidari.

Cineva îmi spune că mă amăgesc și că în urma alegerilor anticipate vor ieși aceiași. Eu azi vreau să mă amăgesc. E alegerea mea. Sînt absolut sigură că alegerile anticipate vor schimba fața parlamentului. Oricum ar fi, merită încercat. Blazarea azi e păcat capital. Blazarea și pesimismul azi sînt tot atîtea insulte la adresa oamenilor care stau în frig în Piața Victoriei.

